Please select a page for the Contact Slideout in Theme Options > Header Options

Support

Vid registrering av genomförd beställning, har kunden läst igenom och accepterat nedanstående villkor. Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra i dessa villkor. Kunden ansvarar själv för att uppdatera sig på gällande villkor.

HANDLA

För att genomföra ett köp på gymhive.se eller någon av dess sub-domäner måste du vara myndig eller inneha målsmans tillstånd. Denna kontroll görs ej av Gymhive utan ansvar för att detta uppfylls ligger på kund och målsman. Kund är alltid ansvarig för att den information som lämnas i samband med beställning är korrekt. Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar från kunder som vi misstänker använda sig av falska person- och/eller betalningsuppgifter. Skulle en vara ta slut på lager förbehåller vi oss rätten att annullera beställningen eller hitta en liknande produkt i samråd med kund. Vi förbehåller oss även rätten att annullera beställningar från kunder som uppvisar låg kreditvärdighet eller om bedrägeri misstänks. Gymhive reserverar sig för eventuella felskrivningar/feltryck på gymhive.se och dess tillhörande domäner. Alla varor tillhör Gymhive tills att en full betalning är Gymhive tillhanda.

PRIS

Samtliga priser anges inklusive moms. 25 % på samtliga varor förutom kosttillskott vars moms är 12 %. Moms är enbart inkluderat för orders inom EU. Om moms ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser i enlighet med detta. Priser kan variera från dag till dag och det angivna priset på webbplatsen kan variera med vad som faktureras. Observera även att priserna kan variera lite beroende på vilken valuta du väljer att betala i. Kunder utanför EU ansvarar själva för eventuella extra kostnader, så som tull och skatt, vilka kan uppkomma vid leverans utanför EU.

TRASIG VID LEVERANS

Om olyckan har varit framme och Du mottager en defekt/trasig eller felaktigt levererad produkt, vänligen kontakta vår kundtjänst på support@gymhive.se. Notera att detta måste göras inom en rimlig tidsram från att köpet gjordes. Gymhive förbehåller sig rätten att, i samråd med kund, ge ersättning i form av nya produkter motsvarande de defekta/trasiga.

KONFIRMATION

När vi mottagit din beställning skickar vi en orderbekräftelse till dig via e-post. Spara denna bekräftelse och hänvisa till uppgifterna som står på den vid kontakt med oss. Har du lagt en beställning men inte fått ett bekräftelsemail? Vänligen kolla först din skräpkorg, om den mot förmodan inte finns där, kontakta oss på support@gymhive.se.

KOLLEKTION

Gymhive förbehåller sig rätten att ändra sortimentet och har rätt att ta bort objekt från sortimentet innan ett köp har gått igenom. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning. Alla produktbilder skall ses som illustrationer och Gymhive kan ej heller garantera att de återges exakt i fråga om utseende och beskaffenhet.

FORCE MAJURE

Gymhive är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra någon skyldighet enligt detta avtal om underlåtenheten beror på att släppa omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Som befriande omständighet skall anses bland annat myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt, embargo, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse, större eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner indikation, varningar, förbud, etc., onormal nedgång i marknaden och bolaget är utsatt för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

PAYSON FAKTURA

Om Paysonfaktura
“Vi erbjuder betalsättet “PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.
Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om XX kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Företag som betalar mot PaysonFaktura måste vara registrerade i Sverige
Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.”
Information om ångerrätt
“Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.”
Information om pantsättning
“Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.”

BETALA MED PAYSON

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU.
Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

ANSVARSFRISKRIVNING

Gymhive samlar viktig kundinformation för att förbättra shoppingupplevelsen för sina kunder. Denna information kan komma att användas för att kommunicera med kunder om våra produkter, tjänster och kampanjer. Vår hemsida gymhive.se och dess underdomäner kan innehålla länkar till andra webbplatser och/eller program som Facebook, Twitter och Instagram. Denna sekretesspolicy gäller endast på vår hemsida och våra underdomäner.

COOKIES

På gymhive.se och våra sub-domäner använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa på webplatsen godkänner du att vi använder kakor. Du som användare har möjlighet att ta bort cookies via din webbläsare. Om du väljer att stänga av cookies, notera att din användarupplevelse kan begränsas.

PERSONUPPGIFTER

Samtliga personuppgifter och ytterligare information såsom mailadress används enbart internt av Swedhive AB. Vi lämnar ej ut eller säljer denna information till utomstående företag eller privatpersoner. Personuppgifter kan komma att användas i marknadsföringssyfte för Swedhive AB och dess dotterbolag.

TILLÄGG

Swedhive AB förbehåller sig rätten att när som helst göra ändringar i denna integritetspolicy i den utsträckning som krävs för att avhjälpa störningar eller att följa ny lagstiftning och/eller tekniska krav. Eventuella ändringar i denna sekretesspolicy kommer att publiceras på webbplatsen.

MODIFIKATION AV VÅR POLICY

Alla modifikationer genomförs i syfte att förbättra shoppingupplevelsen för våra kunder. Kom tillbaka ofta för att granska eventuella nya ändringar som har gjorts och kom ihåg att du alltid är välkommen att kontakta oss på support@gymhive.se om du har några frågor eller funderingar.

TIDSPERIOD

Som kund har du rätt enligt lag att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tagit emot varan. Denna tidsperiod kan förlängas under vissa omständigheter, kontakta oss på support@gymhive.se för ytterligare information. OBS: Kontakta alltid vår kundtjänst innan du returnerar en produkt. Vänligen meddela alltid ditt ordernummer för att underlätta hantering av ditt ärende.

KRAV

För att en retur ska godkännas måste objektet i huvudsak vara oförändrat. Produkter ska om möjligt skickas tillbaka till oss i sin ursprungliga originalförpackning tillsammans med alla medföljande tillbehör såsom kampanjvaror eller liknande. För retur av kosttillskott måste förseglingen i locket vara obruten. Skulle förseglingen mot förmodan vara bruten anses produkten som förbrukad och ingen ersättning utgår. Gällande flytande kalk anses flaskan som använd om den har öppnats och kan därför inte returneras. Transportskador på grund av bristfällig förpackning debiteras ditt konto. Kunden står för returporto såvida returen inte rör sig om en trasig produkt. Observera att du måste inkludera kvittot i paketet för en full återbetalning. Återbetalning kan inte göras kontant vid återköp.

Vänligen maila support@gymhive.se så vi guidar dig genom stegen för att återlämna din order så smidigt som möjligt.

VÅR ADRESS

Alla returer skall skickas tillbaka till adressen nedan:

Swedhive AB / Gymhive
Att: (Ditt ordernummer, exempelvis #1234)
Box 22
SE – 776 21, Hedemora (Sweden)

FRI FRAKT
Vi bjuder på frakten för ordrar över 600 kr / 80 USD / 70 EUR.

METOD OCH KOSTNAD

För att göra ett köp så smidigt och så snabbt som möjligt erbjuder vi alla kunder en fast leveranskostnad på 49 kr / 7 USD / 6 EURO på alla våra produkter, ingen minsta beställningsmängd behövs. Alla ordrar skickas via Posten/Postnord.

LEVERANSTID

Inom Sverige: 2-4 dagar
Inom Skandinavien: 3-6 dagar
Inom Europa: 4-12 dagar
Utanför Europa: 8-18 dagar

Observera att leveranstiden kan variera. Leveranstiden kan även vara längre för specifika länder. Önskar du få mer detaljerad information om leveranstid till just ditt land, kontakta support@gymhive.se.

ÄNDRING AV ADRESS

När en orderbekräftelse har tagits emot, har kunden 12 timmar att kontakta support@gymhive.se för att begära en adressändring. Efter denna tidsperiod har vi i de flesta fall tyvärr redan skickat din order till den först angivna adressen.

GARANTI

Alla produkter som säljs i vår webshop har ett års garanti från inköpsdatum under följande villkor. Vår internationella garanti täcker eventuella tillverknings- och/eller materialfel. Vi garanterar att de varor du beställt är fria från fabrikationsfel under ett år från det datum som produkten levererades. Denna garanti gäller inte för fel som uppstår vid eller efter förändring av funktionaliteten och/eller utseende. Det gäller inte heller yttre skador på produkten. Om du inte har följt våra tvättråd förfaller garantin ogiltig. För service, kontakta vår kundtjänst på support@gymhive.se.

OGILTIG GARANTI

Observera att garantin inte är giltig i följande fall,
– Skador och/eller funktionsstörningar av produkt efter garantivillkorens tid.
– Skador och/eller fel som orsakats av felaktig användning eller slarv.
– Skadade och/eller blekta/missfärgade på grund av felaktig tvätt eller solljus.
– Skada och/eller krympning orsakat av felaktig tvätt.
– Skador och/eller fel som orsakats av ändringar eller omotiverad reparation.
– Skador och/eller fel, som orsakas av obehöriga eller dess representanter.
– Skador orsakade av ”dagligt bruk”, så kallat slitage.
– Skada och/eller slitage som påverkar produktens tryck.
– Porto, försäkring och andra kostnader som inte reparation är undantagna från garantin.